Vežbe za bolje varenje

Uloga probavnog sistema jedna je od najznačajnijih u dobrom funkcionisanju celog organizma.
Metabolizam zavisi od očuvanih digestivnih funkcija i čak i najmanji problemi u ovoj regiji mogu da dovedu do različitih problema sa zdravljem. Problemi te vrste ponekad mogu da utiču i na ostale organe uz fatalne posledice.

Kako bi nam svakodnevne aktivnosti protekle u harmoniji i naša probava mora da radi kao sat. Loše održavanje sistema za varenje dovodi i do loše probave koja zatim može da preraste u mnogo veće zdravstvene komplikacije. Zbog toga postoji čitav niz saveta lekara, medicinskih radnika, nutricionista i drugih eksperata u različitim poljima medicine uz pomoć kojih je moguće održati sistem za varenje vitalnim i dugotrajnim.

Glavni problem sa kojim se suočavamo u savremenom načinu života jeste saznanje o tome da bi nam neka zdrava pravila bila od koristi, ali ih se ne pridržavamo usled nedostatka vremena, lenjosti ili drugih neopravdanih izgovora. Međutim, neki jednostavni koraci mogu da vode ka zdravijem i srećnijem stomaku, a odnose se na usvajanje zdravih navika i jednostavne redovne fizičke aktivnosti.

Važno je naglasiti da se pred svaki vid fizičke aktivnosti osoba mora posavetovati sa lekarom.

Kvalitetno osmišljen trening treba pre svega da odlikuje realan i ostvariv cilj, a pre bilo kakvog planiranja treba uzeti u obzir lična ograničenja i sposobnosti. Čak i minimalno vežbanje donosi brojne koristi za organizam, ali samo ukoliko se vežbanju pristupa pažljivo i redovno.

Redovna fizička aktivnost uz zdravu ishranu i zdraviji način života daje čudesne rezultate u pogledu očuvanja zdravlja i dugovečnijeg života.

Uz sve ovo valjalo bi upamtiti i da sam način zdravog života ne donosi definitivnu sreću u životu, posebno ukoliko nam i misli ne idu u dobrom smeru. Osoba koja je podsvesno sklona oboljenjima često će se razbolevati čak i uprkos zdravim navikama što naposletku dovodi i do njenog minimalnog doprinosa društvu uopšte. S druge strane, optimističan stav i pročišćen um uvećavaju produktivnost i dovode do brojnih poboljšanja u kvalitetu života osobe i njenog okruženja. Dakle možemo reći da kako bismo bili uspešan narod moramo biti i generalno zdraviji.

U nastavku sledi 10 predloga vežbi za poboljšanje varenja. One mogu biti smernice pri izradi ličnog rasporeda, a svakako ih treba izmeniti ili dopuniti prema ličnom nahođenju, afinitetima i napretku.

Hodanje i trčanje



Tvrdnja je da ne postoji ležernija aktivnost od hodanja. Redovno se prepisuje kao lekarska terapija i smatraju je s razlogom najlakšim vidom rekreacije. Može se praktikovati ujutru ili uveče, a u skladu sa rasporedom pojedinca. Treba istaći i masovnu proizvodnju sobnih trenažera koji omogućavaju vežbanje u udobnosti doma u cilju uštede vremena i fleksibilnosti organizacije.

Vožnja bicikla



Glavna prednost okretanja pedala, kao i hodanja sa kojim se često upoređuje, jeste jednostavnost i praktičnost. Bicikl jača mišiće tela i odličan je način za poboljšanje probave. Kao i kod drugih aparata za rekreaciju, veoma je lako nabaviti sobne bicikle koji će omogućiti vlasnicima da ih redovno koriste u odgovarajućem terminu.

Joga



Naš probavni sistem doživljava jednako dobar osećaj posle praktikovanja joge kao i posle kvalitetnog obroka. Kako se digestivni sistem sastoji od mnoštva delova (usne duplje, jezika, pljuvačnih žlezda itd.) većina njegovih delova može se zasebno vežbati uz joga vežbe. Tek kada su svi delovi našeg sistema za varenje usklađeni, možemo sa sigurnošću reći da nam je varenje pravilno. Joga je u osnovi praksa naučno dokazanih poza koje su dizajnirane tako da utiču na dobrobit zasebnih delova tela. Naravno, bez odgovarajućeg rasporeda nije moguće osetiti ni poboljšanje u bilo kom delu veoma povezanog digestivnog sistema.

Trbušnjaci



Trbušnjaci su jedna od veoma efikasnih vežbi jer ih često koristimo u delu zagrejavanja za naporniju fiskulturu. Međutim, sami po sebi su izuzetno značajan doprinos dobrom varenju.

Sklekovi



Sklekovi su u osnovi trbušni pokreti uz pomoć ruku. Iako prvenstveno nisu osmišljeni u cilju boljeg varenja, uz minimalno modifikovanje prilagođavaju se potrebama pojedinca i doprinose boljoj probavi.

Istezanje




Slično trbušnjacima i sklekovima, vežbe istezanja su osmišljene tako da se koriste u cilju zagrejavanja tela pre težih fizičkih aktivnosti. Upravo zbog toga neke varijante istezanja trbušnih mišića mogu imati mnogo uticaja na bolju probavu. Pre definitivne odluke o vežbanju potrebno je svakako porazgovarati sa lekarom.

Tehnika disanja



Iako nije mnogima poznata postoji tehnika disanja za bolje varenje. Uz pomoć grkljana i ždrela može se pospešiti varenje, a veoma bogata literatura na ovu temu dostupna je širom interneta. Redovna praksa digestivnog disanja pomaže u održavanju zdravog sistema za varenje.

Aerobik



Neopravdano rezervisan za starije osobe, aerobik je odličan način da pomognemo našem varenju. Osim preko potrebnih vežbi za celo telo, aerobik uz pomoć pokreta istezanja potpomaže probavnim mišićima, a time i kompletnom digestivnom sistemu.

Jačanje abdominalnih mišića


Kao što je već rečeno, trbušni mišići su vitalni deo vežbanja za bolje varenje. Na početku je potrebno napraviti spisak svih odgovarajućih vežbi koje uključuju pokrete trbušnih mišića, a tek nakon toga konsultovati lekara. Najvažnije u procesu jeste ostati dosledan rasporedu, ali i smernicama lekara.

Bavljenje sportom



Iako zvuči kao kliše, uključenje osobe u bilo kakvu samostalnu fizičku aktivnost ili u bavljenje grupnim sportovima, najbrži je i najlakši način za zdravo varenje. Uzevši u obzir radno vreme i različite dnevne navike pojedinaca, ostaje jedino savet da učinite sve u vašoj moći da nađete vreme i za ovako nešto.


Tagovi

Mapa ustanova

Pronađi gastroenterološku ustanovu